Zarząd Drogowy w Dąbrowie Tarnowskiej

Szukaj

Statut

UCHWAŁA NR XXXIII/278/06 RADY POWIATU W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ z dnia 13 lipca 2006 roku w sprawie nadania Statutu Zarządowi Drogowemu w Dąbrowie Tarnowskiej.

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. 01 Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.)związku z art. 21 ust. 1 oraz, art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 2005 r.o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.) Rada Powiatu Dąbrowskiego uchwala co następuje.

§1

Nadaje Zarządowi Drogowemu w Dąbrowie Tarnowskiej Statut w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Dąbrowskiego i Dyrektorowi Zarządu Drogowego w Dąbrowie Tarnowskiej.

§3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

 

Załącznik do uchwały Nr XXXIII/278/06 Rady Powiatu w Dąbrowie Tarnowskiej z dnia 13 lipca 2006 roku

STATUT ZARZĄDU DROGOWEGO W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ

  1. Postanowienia ogólne.

§1.

Zarząd Drogowy w Dąbrowie Tarnowskiej, zwany dalej „Zarządem” jest samodzielną jednostką organizacyjną Powiatu Dąbrowskiego powołaną do wykonywania określonych ustawami jego zadań publicznych o charakterze pozagminym w zakresie dróg publicznych.

§2.

Zarząd działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.).
  2. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 668 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
  5. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.).
  6. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
  7. Uchwała Nr 11/10/98 Rady Powiatu w Dąbrowie Tarnowskiej z dnia 17 grudnia 1998 r. (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 1999 r. Nr 3 poz. 10 z późn. zm.) o ustanowieniu Statutu Powiatu Dąbrowskiego.
  8. Niniejszego statutu.

§3.

  1. Zarząd jest samodzielną jednostką budżetową podporządkowaną Zarządowi Powiatu Dąbrowskiego.
  2. Zarząd działa na obszarze Powiatu Dąbrowskiego.
  3. Siedzibą Zarządu jest miasto Dąbrowa Tarnowska ul. Warszawska 48.
  4. Zarząd używa pieczęci o treści „Zarząd Drogowy w Dąbrowie Tarnowskiej”.
  1. Przedmiot i zakres działania.

§4.

  1. Zarząd realizuje nałożone na Powiat Dąbrowski zadania określone ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.) i przepisami
    wydanymi na jej podstawie a w szczególności poprzez:

    1. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    2. opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
    3. pełnienie funkcji inwestora,
    4. utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
    5. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
    6. przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
    7. koordynacja robót w pasie drogowym,
    8. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i na zjazdy z dróg oraz naliczanie i pobieranie opłat oraz wymierzanie i pobieranie kar pieniężnych,
    9. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnienie ich na żądanie uprawnionych organom,
    10. sporządzenie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
    11. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    12. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
    13. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
    14. przeciwdziałanie niekorzystnym lub powstającym w następstwie budowy przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub utrzymania dróg,
    15. wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
    16. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
    17. utrzymanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
    18. nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
    19. nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 18 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa,
    20. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu działania jednostki.
  1. Struktura organizacyjna Zarządu.

§5.

  1. Szczegółową strukturę organizacyjną, w tym organizację oraz zasady funkcjonowania określa „Regulamin Organizacyjny Zarządu”, zatwierdzony przez Zarząd Powiatu.
  2. Zarządem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor, zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu.
  3. Dyrektor kieruje Zarządem i odpowiada za działalność i realizację zadań statutowych oraz prawidłowe gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi. Dyrektor odpowiada za całość gospodarki finansowej w tym wykonanie określonych obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
    1. Dyrektor Zarządu jest umocowany w ramach zwykłego zarządu do składania oświadczeń woli i dokonywania czynności prawnych związanych z funkcjonowaniem Zarządu mających na celu realizację zadań statutowych;
    2. Zarząd Powiatu może uchwałą upoważnić Dyrektora do dokonywania stale lub jednorazowo określonych czynności prawnych przekraczających zakres zwykłego zarządu;
    3. Zarząd Powiatu może upoważnić Dyrektora do zaciągania zobowiązań finansowych w celu realizacji zadań do wysokości kwoty wydatków określonych w zatwierdzonym planie finansowym zarządu na dany rok kalendarzowy. Zaciąganie zobowiązań finansowych przez Dyrektora wymaga kontrasygnaty Głównego Księgowego Zarządu.
  4. Dyrektor Zarządu uprawniony jest do występowania i prowadzenia w imieniu Powiatu Dąbrowskiego w charakterze strony spraw przed Sądami Powszechnymi i Administracyjnymi związanych z zakresem działania kierowanej jednostki, jak również do udzielania pełnomocnictw procesowych
  5. Dyrektor wydaje zezwolenia, ustala opłaty, wymierza kary pieniężne stosownie do ustawy o drogach publicznych w drodze decyzji administracyjnych.
  6. Dyrektor Zarządu Drogowego jest pracodawcą pracowników Zarządu Drogowego stosownie do przepisów Kodeksu Pracy i przepisów o pracownikach samorządowych.
  7. Dyrektor Zarządu Drogowego sprawuje nieodpłatny trwały Zarząd gruntami w pasie drogowym.
  8. Dyrektora Zarządu w czasie jego nieobecności zastępuje Kierownik Działu Technicznego Zarządu.
  1. Gospodarka finansowa.

§6.

  1. Zarząd prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 zpóźn. zm.) zgodnie ze szczegółowymi warunkami gospodarki finansowej jednostek budżetowych samorządu terytorialnego.
  2. Działalność Zarządu finansowana jest z budżetu Powiatu Dąbrowskiego.
  3. Zarząd realizuje zadania określone w planie rzeczowo-finansowym, w ramach środków finansowych przyznawanych mu na dany rok kalendarzowy z budżetu Powiatu Dąbrowskiego.
  4. Plan finansowy obejmuje planowane dochody i wydatki. Tryb i terminy opracowania planów finansowych określa Zarząd Powiatu Dąbrowskiego.
  5. Księgowość jest prowadzona według planu kont dla jednostek budżetowych.
  6. Zarząd posiada własny rachunek bankowy.
  1. Nadzór nad Zarządem.

§7.

  1. Rada Powiatu Dąbrowskiego sprawuje ogólny nadzór nad działalnością Zarządu.
  2. Nadzór nad bieżąca działalnością Zarządu sprawuje Zarząd Powiatu Dąbrowskiego.
  1. Postanowienia końcowe.

§8.

Zmiany statutu dokonuje Rada Powiatu Dąbrowskiego w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

 

Pobierz statut w wersji skanowanej – plik .PDF (nowe okno) – Skan Statutu Zarządu Dróg w Dąbrowie Tarnowskiej

 

Skip to content